ביטוח ועד בית – כל מה שחשוב לדעת

ניהול הנכס המשותף הוא עניין מורכב אך צפוי. עבודה שוטפת בתיקונים בבניין, תחזוקת המעלית ותחזוקה שוטפת, עבודות ניקיון, גביית דמי ועד וכד'. רוב הפעולות ניתנות לתכנון ואפשר להיערך לקראתם. אך מה לגבי מקרים לא צפויים כמו שריפה בשטח הבניין או נזק לצד ג'?

במאמר הבא תבינו מה זה ביטוח ועד בית ואת חשיבותו:

 

 

מה מבוטח?

שטח הבניין המשותף – מוגדר כשטחים הציבוריים בבניין (מדלת לדלת) – חדר מדרגות, לובי כניסה, גג הבניין, מעלית, מקלט וכן מתקני כושר, בריכה משותפת ועוד.

ביטוח מבנה לועד בית

מכסה נזק אש, עשן או התפוצצות וכן נזקי טבע ומים, פגיעת כלי רכב בבניין ועוד. הביטוח מחושב לפי גודל השטח המשותף. במסגרת פוליסות הביטוח השונות ניתן לרכוש ביטוח לנזקי צנרת שמכסה נזק של התבקעות צנרת בשטח הבניין המשותף.

ביטוח צד שלישי לועד בית

ביטוח זה מגן על דיירי הבניין בפני תביעות נזיקין שיוגשו כנגדם בטענה לגרימת נזק לגוף או רכוש של צד שלישי. הביטוח מכסה מקרים כדוגמה: נפילת אורח בשטח המשותף, תשלום פיצוי נזק לדירה שניזוקה כתוצאה מנזק שמקורו בשטח המשותף ועוד.

ביטוח צד שלישי מחושב לפי גבול אחריות (גודל הפיצוי) הנדרש מחברת הביטוח במקרה של נזק. ככל שהסכום יותר גבוה כך גם הפרמיה תתייקר בהתאם. הביטוח מבטיח שבמקרה נזק חברת הביטוח תשלם את גובה הנזק עד אותו סכום שנקבע מראש.

ביטוח חבות מעבידים

בדומה מאוד לביטוח צד שלישי, סעיף ביטוח זה נועד לכסות את ועד הבית בפני תביעות שמקורן בפציעה של עובד מטעם ועד הבית: מנקה, גנן, שומר וכד'. הביטוח מכסה מקרה בו אותו עובד מגיש תביעת פיצויים במקרה מקרה בו נוצר נכות, אובדן כושר עבודה וכד'.

ביטוח חבות חברי ועד הבית

ביטוח שנועד לכסות חברי ההנהלה של ועד הבית בפני תביעות הדיירים עצמם בטענה של רשלנות, קבלת החלטות שגרמו לנזק, הצהרות שגויות או הזנחה. גם לחברי ועד הבית מגיע הגנה בפני תביעות וניתן לרכוש גבולות אחריות בגבהים שונים על מנת להגן עליהם.

ללא ספק, ביטוח ועד הבית הוא אחד הביטוחים המשמעותיים ביותר ורצוי שכל בניין יצטייד בפוליסה. הצעת מחיר לועד הבית צריכה להתבצע בצורה יסודית עם בעל מקצוע ראוי ולהתאים את הפוליסה כחליפה אישית לגודל הבניין מאחר וכל בניין שונה משכנו.