שמירה בבית משותף – תחושת ביטחון והגנה על רכוש וחיי הדיירים

שמירה בבית משותף – תחושת ביטחון והגנה על רכוש וחיי הדיירים

בבתים משותפים רבים ברחבי הארץ ניתן למצוא שומר בכניסה לבית, בבנייני מגורים משותפים יוקרתיים נהוג להציב שמירה מסביב לשעון, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, גם בשבתות ובחגים. שומר בכניסה לבית תורם לתחושת הביטחון של כלל הדיירים בבניין, הוא מספק הגנה על הרכוש המשותף והפרטי, הוא מרתיע פורצים ומסנן ביעילות את כניסתם של גורמים ואורחים לא רצויים. השמירה תורמת גם למזעור מקרי פריצה וגניבות מדירות הדיירים, גניבת כלי רכב וגניבת רכוש משותף, לכן מעבר לתחושת הביטחון יש לשמירה גם צידוק כלכלי.

שמירה בבית משותף

שמירה בבית משותף בהתאם למגבלות החוק

הכנסת חוקקה בשנת 2008 את חוק הגבלת שירותי שמירה בבתים משותפים, מטרת החוק לאפשר לקציני משטרה להתנות שמירה חמושה בבתים משותפים. עם זאת, החוק עצמו נועד להגביל שמירה אישית של עבריינים המתגוררים בבתים משותפים, לרבות בבנייני יוקרה באזור המרכז, החוק מאפשר שירותי שמירה שאינה חמושה. במידה והדיירים חוששים לביטחונם ולרכושם והם מעוניינים להעסיק שומר חמוש בבית המשותף, עליהם לקבל אישור מהמשטרה החתום על ידי קצין משטרה בכיר.

את שירותי השמירה בבית המשותף ניתן לקבל מחברות אבטחה המתמחות בכך, ועד הבית יכול לערוך סקר שוק ולהשוות הצעות מחיר ותנאים על מנת להוזיל עלויות ולקבל מענה הולם לצרכי ולבקשות הדיירים. בבתים משותפים רבים מנוהל ועד הבית על ידי חברת ניהול חיצונית המספקת לרוב גם שירותי אחזקה, ניקיון, גינון וכדומה, בבתים משותפים חדשים נהוג לכלול כבר בהסכם הרכישה כי חברת הניהול תעסיק שומר בכניסה לבניין, והשמירה מהווה חלק אינטגרלי ובלתי נפרד משירותי הניהול של הבית המשותף.

מדוע צריך שמירה בבית משותף?

בשנים האחרונות הפכו שירותי שמירה לנחלתם של בתים משותפים רבים בכל חלקי המדינה, ביישובי המרכז ובפריפריה כאחד. המציאות הביטחונית בארץ וריבוי כנופיות הגנבים והפורצים, כל אלו ועוד הובילו לביקוש גבוה לשירותי שמירה בבתים משותפים, לא רק בבנייני מגורים יוקרתיים אלא גם באזורים ובשכונות בהם שיעור הפשיעה גבוה או קיים סיכון מוחשי למעשי טרור.

השמירה נועדה להבטיח את שלומם וביטחונם של הדיירים בבניין, לשמור על רכוש הדיירים ובאופן כללי לספק תחושת ביטחון ושקט נפשי. שמירה איכותית ומקצועית בבניין ממזערת מקרי פריצה, גניבת רכבים או רכוש פרטי, גניבת רכוש משותף ומקרי ונדליזם, ומקטינה את הסיכון לבעיות נוספות מאחר והשומר אינו מאפשר לכל אדם להיכנס לבניין ללא אישור מהדיירים.

לרוב, השמירה כוללת פטרול ברחבי הבניין ובחניונים, לשומר יש דלפק בלובי עם צג המחובר למצלמות האבטחה, כך הוא יכול לשלוט ברחבי הבניין ממקומו, למנוע מאורחים לא רצויים להיכנס למתחם הפרטי, לטפל בבעיות נקודתיות בהתאם למסגרת תפקידו ולהזעיק את כוחות הביטחון במידת הצורך.

לסיכום, שמירה בבית משותף הפכה לנחלת הכלל, היא מספקת שקט נפשי והגנה מיטבת על חיי הדיירים ורכושם. יש חברות ניהול ואחזקת מבנים המציעות את שירותי השמירה כחלק בלתי נפרד מהחוזה.