איך לבחור חברת ניהול ואחזקת בתים משותפים?

חברה מקצועית לניהול ולאחזקת הבית המשותף מחליפה למעשה את ועד הבית, תפקידה של החברה לדאוג לניקיון המבנה, לתפעול ולתחזוקת המתקנים בבית המשותף, לתחזוקה שוטפת של המערכות המותקנות בבניין ועוד. לכן, חשוב לבחור חברה מקצועית, יעילה ואמינה לניהול ולאחזקת הבית, כך הדיירים זוכים לאיכות חיים גבוהה, לשירות מעולה ולמענה מקצועי ומהיר לכל בעיה המתעוררת בבניין.

חברת ניהול ואחזקת בתים משותפים

טיפים לבחירה נכונה של חברת ניהול ואחזת בית משותף

חברות ניהול ואחזקה מספקות שירות מקצועי לדיירים המתגוררים בבתים משותפים, למעשה החברות מחליפות את ועד הבית והן אחראיות גם על גביית התשלומים מהדיירים. כדי לבחור חברה מקצועית ואיכותית כדאי לערוך סקר שוק מקיף, כדאי לבקש המלצות מנציגי ועדי בתים של בנייני מגורים סמוכים. חשוב לחתום על חוזה מסודר ומפורט רק לאחר קריאת חוות דעת אודות החברה, מומלץ לדרוש רשימת ממליצים מכל חברה ולשוחח לפחות עם שני לקוחות שונים, אין טעם לבחור חברה המציעה את שירותיה בשפלה אם הבניין ממוקם בתל אביב.

כיום, בבתים משותפים רבים נהוג להעביר את סמכויות הניהול ואחזקת המבנה לידי חברת ניהול ואחזקה, בעיקר בבנייני יוקרה ובבנייני מגורים רבי קומות.  בבנייני יוקרה מותקנות מערכות חדשניות ומתקדמות, בנוסף יש מבנים בהם יש מתקנים מיוחדים כמו חדר כושר, בריכת שחייה, מערכות סולאריות לחימום מים וכדומה. לכן, חשוב לוודא כי יש לחברת הניהול והאחזקה את כל הידע, הציוד והאנשים הנדרשים לתחזוקה השוטפת של הבניין.

חוזה עבודה מסודר ותשלום חודשי

חשוב לציין כי חברות ניהול ואחזקת בתים משותפים מציעות מעטפת שירותים רחבה ומגוונת לדיירים, יש חברות המתמחות בניהול ואחזקת בתים משותפים, חברות אחרות מתמחות בניהול ואחזקה שוטפת של בנייני משרדים ובנייני יוקרה. יש חברות המעסיקות צוות מקצועי ומיומן הכולל חשמלאים, שיפוצניקים, אינסטלטורים ועובדי ניקיון, חברות אחרות מעסיקות קבלני משנה, לכן כדאי לברר נקודה זו מראש מאחר וניתן לחסוך עלויות רבות.

יש לחתום על חוזה עבודה מסודר הכולל פירוט מלא של אחריות חברת הניהול, ציון המערכות שיש לתחזק ולתפעל באופן שוטף, לדוגמה בדיקות שנתיות של מערכות כיבוי וגילוי אש, תחזוקה שוטפת של מערכת סולארית לחימום מים, בדיקות תקופתיות ותחזוקה מקצועית של מעליות בבניין וכיוצא בזה. יש לוודא כי בחוזה כתוב כי חברת הניהול אחראית על נושא הגבייה, יש למנות נציג אחד לפחות לוועד בית שיעמוד בקשר רציף עם נציגי החברה וידאג להעברת הכסף ולכך שהחברה תטפל במהירות בבעיות במבנה ותבצע את תפקידיה על הצד הטוב ביותר ובהתאם לכתוב בחוזה.

בנוסף, מומלץ לבחור חברה המציעה תשלום חודשי ולא תשלום שנתי, כך קל יותר לדיירים לעמוד בנטל ההוצאות של התחזוקה השוטפת הנדרשת בבית המשותף. המחיר תלוי במשתנים רבים כמו תכיפות הניקיון של חדרי המדרגות, הלובי, השטחים הציבוריים, החניה וכדומה, מורכבות העבודה, מספר קומות, מתקנים מיוחדים שיש לתפעל ולתחזק, עבודות גינון, וגם המוניטין של החברה

משפיע על מחיריה.